Piše Milan Santrač
ZAŠTO SAM PROTIV GLOBALIZACIJE I NOVOG SVJETSKOG PORETKA
U našoj zemlji ali i u ostatku svijeta
mnogo ljudi ne razumije šta zapravo znači globalizacija. Svi osjećaju da se
nešto dešava oko njih,da se usvajaju neke nove vrijednosti,da se uspostavljaju
novi odnosi i pravila među državama ali teško vide zašto je to tako,gdje se to
kreira i kakav mu je cilj? Govoriti protiv globalizacije a ne
pokušati objasniti ovaj pojam bilo bi neozbiljno,zato ću,što je realnije
moguće,pokušati reći šta ona donosi,kome šteti a kome koristi.
Pojam globalizacije,sam po sebi nije ni loš ni dobar. Dobri poznavaoci ove materije znaju da riječ globalizacija objašnjava,prije svega,ekonomsko-trgovinske odnose na cijeloj planeti. Postoje i druge oblasti za koje se koristi riječ globalno: globalno zagijevanje, zagadjenje, globalo obrazovanje, zdravstvo, komunikacije i t.d. ali je ova riječ primarno vezana za ekonomsko-trgovinske odnose. Neki tvrde da se prvi oblici globalizacije spominju u biblijsko vrijeme kada su trgovci iz Vavilona,nosili svilu,drago kamenje,slonovacu i cimet u udaljene krajeve i prodavali. Da li su to njeni prvi oblici teško je reći ali je evidentno da je ona danas dobila široko značenje i veliku snagu.
Većina čovječanstva danas uživa u nekim vrijednostima globalizacije. To su spontano nastale vrijednost: naučna dostignuća,putevi, telekomunikacije i t.d. Veliki broj ljudi na planeti više voli da koristi riječ internacionalizacija jer ona u sebi ne poništava već, naprotiv, podržava postojanje različitih nacija za razliku od zagovornika globalizacije koji smatraju da je moguće na zemlji stvoriti jednu naciju, sa jednim jezikom i sa jednom vladom. Tu počinje stvaranje novog svjetskog poretka a njegovo stvaranje je direktna prijetnja uništenja svega onoga na čemu je izgrađena civilizacija : nestajanju nacija,jezika kulture i svega ostalog. Stvaraoci novog svjetskog poretka u svom agresivnom nastupu
Globalizacija i stvaranje novog svjetskog poretka su u osnovi imperijalističke iz čega je lako zaključiti da njeni kreatori žele porobljavanje drugih,
Sve navedeno još više opterećuje činjenica da se pod imenom globalizacije i novog svjetskog poretka u stvari provodi monopolizacija i amerikanizacija. Dominacija anglo-saksonizacije, amerikanizacije vidljiva je u svim oblasima. Cijelom svijetu se nameću anglosaksonske - američke vrijednosti
Više nego dovoljno je razloga za stvaranje anti-globalističkog pokreta i protivnika stvaranja novog svjetskog poretka. Jedan od prvih antiglobalista je bio čuveni francuski general De Gol koji je svojom politikom i javnim istupanjima pokazao da ne prihvata dominaciju anglosaksonaca-amerikanaca što je iskorišteno protiv njega pa su ga još 1968.godine smijenili čemu je naročito pomogao njegov govor u Kanadi kada je pred masom koja ga je slušala uzviknuo:”živio slobodni Kvebek!” Žan Mari Le Pen davnih godina iznosi činjenicu da globalizacija prijeti uništenju nacija čega smo danas svjedoci. Od svih zemalja se zahtijeva, bez obzira na njihove različitosti
Socijalna pravda je preduslov za nacionalni napredak i razvoj nacionalne svijesti. Ako nam oni nametnu svoj sistem vrijednosti u kome ćemo mi raditi za njih a oni će ubirati profit, neće biti pravde. Zato se multinacionalnim kompanijama ne smiju prodati sve kompanije,zemlja, rude, vode i ostala dobra. Sve dok smo mi, odnosno naša država vlasnici svega toga dotle smo slobodni. Gdje je u svemu tome naša zemlja ? Kao i kod drugih okupiranih
Cijeli univerzum je stvoren i postoji u nekoj ravnoteži. Za dobro čovječanstva takva ravnoteža treba da postoji na našoj zajednickoj planeti.
Čovjek,kao socijalno biće,ne može biti zadovoljan i srećan ako su drugi oko njega,goli,bosi i gladni. Velika materijalna dobra ne znače uvijek duševni mir,ravnotežu i zadovoljstvo. Vidimo to kod stanovnika zapadne hemisfere koji imaju zamašno viši standard od ostatka svijeta. Većina njih su usamljeni,bez prijatelja. Želimo li opstati,biti svoji na svome moramo se priključiti anti-globalistima i protivnicima stvaranja novog svjetskog poretka čuvajući svoju,istoriju,kulturu, pamćenje i istovremeno poštujući tuđe različitosti jer treba vjerovati da je realno moguć drugačiji svijet od onog kojeg su nam namjenili svjetki moćnici i kreatori novog svjetskog poretka. Tako raznolik svijet je postojao i treba dalje da postoji.
Milan Santrač